Alla inlägg den 24 maj 2013

Av Ingela Wall - 24 maj 2013 22:24

Idag stod miljöträning på schemat för Hobbe. Tänkte att jag skulle passa på när det var marknad och tivoli i stan. Gick en timme med Hobbe på marknaden och det var rätt så mycket folk. Hobbe är ju ganska människokär o älskar alla men han insåg rätt så snart att det var för många att älska så han höll sig till mig    Han reagerar dock fortfarande på andra hundar med att skaka på hela rumpan av glädje när han ser dem. 

Dock när vi har tränat o vi har ställt upp hundar på plan så väljer han alltid mig först även om vi nästan går på den andra hunden, så vet inte om det är ett problem än eller inte.  Ska köra mycket störning av andra hundar ett tag nu för att se hur han reagerar.  :)

Körde även lite stadga träning brevid tivolit men det var inga problem.


Innan vi åkte till stan körde jag lite på klubben med ffa Enzo. Körde genom lite av treans moment o det går sakta framåt förutom vittringen som jag drar mig för att träna.. Jag får inte riktigt till det o då blir det dåligt med den träningen vilket är superkorkat eftersom det är hans svagaste moment. Nu ska jag iaf skälla på mig själv o ta tag i problemet o inte stoppa huvudet i sanden.    

Ligger dock lite lågt med hans träning eftersom han äter väldigt mycket pencillin just nu.  Han har inte mått på topp sista tiden o jag var i väg för ta lite prover bla en sänka för kolla om han hade en infektion i kroppen. Eftersom han hade det o jag misstänkte det var fästingburet så frågade jag om pencillinkuren var tilräcklig vilket den skulle vara. Tyvärr visade det sig i slutändan att det inte det så nu går han på en månads dunderkur.

Har sett andra hundar som blivit sjuka pga fästingburna sjukdomar o det har suttit i 2 år så jag hoppas verkligen inte att blir så med Enzo.

Tack o lov verkar det inte ha satt sig på lederna på honom så jag hoppas han får grönt kort när vi tar nya prover nästa gång om ca en månad.   


Ha en bra helg alla!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards