Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Ingela Wall - 3 maj 2013 21:25

Man inser väldigt fort att hundträning är en färskvara och att det är lite som att börja om när man inte har varit så aktiv. Måste ärligt erkänna att lusten för hundträning har varit dålig ett tag men känns som motivationen är tillbaka    Den här veckan har det faktiskt blivit träning flera dagar plus vi hade avslutning på valpkursen som har varit kanonbra!

Hobbe har fått 2 spår den här veckan o idag verkar det som kronan har ramlat ner!  Han började faktiskt spåra innan spårstart o hade ett bra tempo resten av spåret. Har även tränat runda saker, omvänt lockande och givetvis massa lek med de nya leksakerna som jag har invensterat.  Måste säga att han är verkligen en rolig hund att träna  min lilla bebis   


Enzo, min stora knäpphund   har fått träna på treans moment o sakta men säkert gör vi framsteg. Ibland är han uppe i det blå o man får berätta för honom att vi faktiskt tränar nu.

Har fått börja om med rutan eftersom han började röra på sig när han skulle lägga sig. Verkar som det har släppt en del nu o rutan brukar han vara säker på. Även fjärren går bättre o bättre så länge han är fokuserad men så fort han släpper lite i fokus så får han problem med skifterna.

Hobbe o Enzo är så otroligt olika i träningen. Hobbe är mer fundersam o tänker gärna till först medans Enzo bara slänger sig ut o kör utan att ibland lyssna eller tänka till.  Vittringen med Enzo ger mig en del gråa hårstrån, men jag ska få det att funka!

Igår efter valpkursen hoppade jag in på citygross o hittade både nöt o grisblod så snart blir det till o ge sig ut för köra viltspår med Enzo!!   Något som både han o jag tycker är roligt plus att det ger en del fördelar i det vanliga spåret på honom.


Huggormen då??? Kanske ni tänker..

Ja en sorlig historia när jag i början av veckan vråkade köra över en huggorm. Stor djurvän som jag är så stannade jag för att kolla hur hon mådde, o det verkade vara ganska illa. Dock så kringlade den sig som tusan trots att jag hade kört över huvudet med minst ett däck.  Det var bara för Ingela att börja operation avlivning av huggorm med en jättesten.. vilket inte var helt lätt. Jag får extremt dåligt samvete o ber om ursäkt när jag trampar på en snigel så det här var ganska ångestladdat o resultatet var si så där. Ärligt talat när slutar en död orm att röra på sig???

Tur i alla fall att Emma inte var med för hon ska minsann arbeta på skansen med de stora ormarna när hon blir stor o det här hade nog inte varit helt ok för henne.


Nu väntas en lång jobbhelg vilket inte är lika roligt , men nästa vecka blir det nya utmaningar som vallning för Hobbebus!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards